Nr. Søby Skole - Fællesskab, anerkendelse og faglighed.

Elevråd

Elevrådets medlemmer

Navn

”Post”

Naja

6.

Nathalie

5.

Næstformand

Oliver K.

6.

Frederik

5.

Mille

4.

Sofia

4.

Victoria

4.                                                  Medlem

Elevrådsansvarlig: Thomas Bidstrup - Mail: thom1349@skiveskoler.dk

På Nr. Søby Skole består elevrådet af to repræsentanter fra hver klasse fra 4. til og med 6. klasse.
Hensigten er at inddrage eleverne i arbejdet omkring skolen som led i at skabe bevidsthed omkring medindflydelse, ansvarlighed og engagement.

Aktuelle emner af interesse for eleverne drøftes på elevrådsmøderne, og eleverne kommer med forslag til forhold, de gerne vil have vendt, ændret eller forbedret.
Én gang om året deltager formanden og næstformanden i elevrådsparlamentsdagen. I den forbindelse er der mulighed for at søge penge hjem til aktuelle ønsker - det være sig inventar, materialer, rekvisitter og lignende, der kan anvendes i undervisningen og i pauserne. Derudover arrangerer elevrådet den årlige fastelavnsfest for alle elever, ligesom rådet er på banen med mindre aktiviteter og indlæg hen over skoleåret - fx i forbindelse med den daglige morgensamling på skolen.

Der afholdes møde i elevrådet ca. en gang om måneden og ellers efter behov. Ca. tre gange om året deltager formanden og næstformanden på skolebestyrelsesmøder.